Recordant els Jocs Juvenils Europeus (IV)

Per a Tarragona, un esdeveniment de caràcter internacional com els Jocs Juvenils Europeus, podia ser una bona plataforma per posicionar la imatge de ciutat entre els països participants, però també una excel·lent ocasió per difondre i potenciar, entre les ciutats presents, el concepte de ciutadania europea i abundar en els seus valors socials.

La visibilitat l’entenem com la identitat visual i escrita de l’esdeveniment, és a dir, els aspectes referents a la transmissió d’imatge en sentit ampli i en tots els seus formats. D’altra banda, la informació i la comunicació generada per aquest esdeveniment, seria un instrument valuós que farem servir per enfortir la imatge concreta de l’esdeveniment però que, sens dubte, aprofitarem per potenciar el sentit de pertinença a la UE i els valors que porta incorporats.

A partir d’aquests criteris generals es va confeccionar un Pla Integral de Comunicació que incorporava tota aquesta filosofia i que es va implementar en dues etapes clarament diferenciades: la primera, abastava el període previ a la realització dels Jocs; la segona, la van constituir els dies de celebració dels jocs.

Amb l’objectiu de potenciar la imatge dels Jocs i aconseguir la màxima presència en l’entorn urbà, es va dissenyar un pla per col·locar pancartes, on figurés la imatge dels jocs, de gran format (4 mx 3 m) en espais urbans de màxima afluència de públic, així com en totes les instal·lacions esportives en les quals es duien a terme les diferents competicions. I es va aprofitar l’última jornada de lliga del Nàstic a casa, jugant contra el Múrcia, per posar una pancarta al terreny de joc en el moment que els jugadors van saltar al camp. Durant el descans, es va projectar al marcador del camp, l’espot promocional dels Jocs amb una cançó “Alegria” que de forma espontània es va convertir en una mena d’himne dels Jocs.

En les cerimònies d’inauguració i clausura, també es va disposar, a manera de frontal de l’escenari del Teatre-Auditori del Camp de Mart, d’una gran pancarta de 10 m x 2,5 m.

@Jocs Juvenils Europeus 2010

@Jocs Juvenils Europeus 2010

Cada vegada és més important acostar a l’espectador el major detall i informació per seguir un esdeveniment en directe. Aquest efecte es va aconseguir amb una pantalla led de 4mx3m, amb visibilitat diürna i nocturna instal·lada en un camió. La pantalla es va aprofitar per a la retransmissió en directe de les cerimònies d’inauguració i clausura, i que es poguessin veure des de diferents zones de la ciutat. A més, es va instal·lar cada dia a un barri diferent de la ciutat on es podia veure la repetició de la cerimònia d’inauguració i un resum de les jornades de competició gràcies als vídeos realitzats per la TV local, TAC12.

L’organització dels Jocs Juvenils Europeus va requerir un esforç econòmic que no podia assumir-se, en solitari, des de l’Ajuntament de Tarragona. Conscients d’aquesta limitació, es va dur a terme una tasca de difusió del projecte a un ampli sector d’empreses privades, institucions públiques, entitats i associacions de diversa índole.

Recolzament de: Europe Education and Culture DG; 2010 European Year for Combating Poverty and Social Exclusion; Presidència Espanyola UE; Parlem d’Europa.

Patrocinadors: Repsol; Coca-Cola; STEREORENT; Urbaser; EMT; FCC; Tarragona Ràdio

Col·laboradors: TAC 12; Club Gimnàstic de Tarragona; Caixa Penedès; ADT Tarragona; Servei Municipal de l’Habitatge; Diari de Tarragona; Europe Direct Tarragona; Generalitat de Catalunya, Ball de Bastons de Tarragona; Esbart Santa Tecla; Ball de Diables de Tarragona; Patronat Municipal de Turisme; Club Maginet.

Continuarà…

Recordant els Jocs Juvenils Europeus (I)

 Recordant els Jocs Juvenils Europeus (II)

Recordant els Jocs Juvenils Europeus (III).